5 voordelen van een goede bedrijfsfilm

Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van een bedrijfsfilm. Het heeft een goede invloed op de online marketing en dient als visitekaartje van een bedrijf. Het is daarnaast erg goed voor de online vindbaarheid op zoekmachines als Google. Het is van belang dat mensen een goed, vertrouwelijk gevoel krijgen bij jou of jouw bedrijf. Een video is een van de middelen die een klant net dat laatste zetje kan geven. Het is absoluut aan te raden om een bedrijfsfilm te maken en deze op zoveel mogelijk plekken te laten zien. Ben je zelf niet zo handig? Je kunt het ook uitbesteden en een bedrijfsfilm laten maken. In dit artikel vertellen we je 5 voordelen van een goede bedrijfsfilm.

bedrijfsfilm

Video’s worden steeds belangrijker

Iedereen kijkt tegenwoordig filmpjes op zijn of haar telefoon. Dagelijks struinen miljoenen mensen door de social media kanalen en programma’s als Youtube. Zelfs tijdens een bezoek aan het toilet wordt die telefoon al snel weer tevoorschijn gehaald. Het lijkt erop dat dit alleen nog maar meer gaat worden. Tegenwoordig wordt zo’n 66% van alle zoekopdrachten op internet gerelateerd aan video’s. Ook dit blijft maar groeien. Video’s vergroten de kans om online te worden gevonden, waardoor meer mensen jouw bedrijf in beeld zien. Het is dus belangrijk hier aan mee te doen om niet al te grote achterstanden ten opzichte van de concurrent op te lopen.

Beter beeld van het bedrijf

Een bedrijfsfilm is een middel om een bedrijf, dienst of merk in de etalage te zetten. Er zit namelijk altijd een gedachte achter een bedrijf. In een video kun je deze gedachte en boodschap gemakkelijk meegeven. Uit de video moet blijken wat voor bedrijf het is, wat zij aanbieden en wat zij willen uitstralen. Met een video kun je goed een bepaald gevoel overbrengen. Het in beeld brengen van collega’s is al een voorbeeld om mensen kennis te laten maken met het bedrijf. Een video werkt wat dit betreft nu eenmaal beter dan alleen tekst of een foto. 

Groter bereik op social media

Mensen hebben sneller iets met een video dan met tekst. Door een bedrijfsfilm te laten maken en deze op social media te posten zal het bereik van de video enorm groeien. Door het zelf, maar ook door andere collega’s te laten delen zien veel mensen de video langskomen. Een goede video wordt alleen al op Facebook regelmatig gedeeld door mensen. Mensen die het jou gunnen of met wie jij samenwerkt. En hoe meer mensen kennis maken met jouw bedrijf, des te groter de kans op een nieuwe klant is.

Prikkelen van mensen

Met een video kun je mensen prikkelen. Deze mensen, eigenlijk potentiële klanten, kun je verleiden, informeren en instrueren. Door het geven van de nodige informatie gecombineerd met goede muziek of pakkende beelden kan een individu of bedrijf geïnspireerd raken. Met goede beelden en pakkende muziek kan zelfs een film over nietjes al interessant zijn. Er kan perfect worden ingespeeld op het gevoel van mensen. Hierdoor blijft de boodschap net weer even wat langer hangen. En wie weet wat daaruit voortkomt.

Hoger in Google

Als jij gebruikt maakt van een bedrijfsfilm, dan zal jouw website stijgen in Google. Je krijgt als website niet alleen een hogere waarde en ranking van Google. Als zij merken dat er veel wordt gezocht op jouw onderwerp komt de video automatisch hoger in de ranglijst te staan. Zeker als je goed gebruik maakt van een mix tussen teksten, afbeeldingen, muziek en video. Het is dus belangrijk dat je een mooie, informatieve video maakt. Op deze manier kom je hoog in Google terecht en word je eerder gevonden. Laat die klanten maar binnenstromen.

Het belang van een bedrijfsfilm

Je hebt in dit artikel gelezen over 5 voordelen van het hebben van een bedrijfsfilm. Neem bovenstaande of deze tips ter harte en denk goed na voor je een beslissing neemt. Een goede bedrijfsfilm kan de juiste stap zijn naar extra klanten en de daarbij behorende hogere omzet. Ook voor de sfeer in het bedrijf kan het goed zijn gezamenlijk een video te hebben. Het enige wat je nodig hebt is een goede camera en de nodige ervaring in het editen van video’s. Heb jij dit niet? Besteed het dan uit en wees zeker van een kwalitatief hoogstaande video. Slechte edits of niet kloppende muziekjes of beelden zijn geen goed uithangbord voor jouw bedrijf. Waar wacht je nog op?