Laptops voor grafisch ontwerpers: waar moet je op letten?
Als je als grafisch ontwerper of student multimediadesign bijvoorbeeld logo’s ontwerpt, is niet elke laptop even geschi>>
Origineel gepubliceerd: 1-11-2017 – Laatste update: 2-7-2020
Bij branding denken veel mensen direct aan een logo maar het gaat veel verder dan dat. Het gaat om alle activiteiten waarbij jouw logo, naam of beeldmerk wordt getoond om meer bekendheid te creëren voor je bedrijf. Het is dus niet direct de bedoeling om een potentiële klant te laten overgaan tot actie, maar meer om een plekje in zijn hoofd te verwerven. Denk hierbij aan:
Door hierin een consistente klantervaring te bieden wordt het voor klanten makkelijker om voor je te kiezen. Je voert bovenstaande aspecten dus overal door:
Branding is het totale beeld en gevoel dat klanten van jouw bedrijf, product of merk hebben. Veel bedrijven en start-up’s onderschatten de waarde van branding. Daarom hieronder 10 redenen waarom branding zo belangrijk is!
Mensen hebben de neiging om zaken te willen doen met bedrijven die ze herkennen. Als jouw branding consistent en makkelijk te herkennen is, dan voelen je klanten zich sneller aangetrokken tot jouw bedrijf als ze een aankoop willen doen omdat het bekend en vertrouwt voelt.
Het is erg belangrijk om je in jouw markt te onderscheiden. Onderscheidend vermogen wordt steeds lastiger te bereiken met alleen je product of prijs. Met branding ben je in staat om je volledig uniek te positioneren.
Mensen doen het liefst zaken met mensen. Zorg ervoor dat jouw branding gelijk is aan het DNA en de waarden van jouw bedrijf en mensen.
Als jij duidelijk hebt waar je voor staat, met je merk en met je bedrijf, dan is dit de basis voor je team. Ze moeten zich thuis voelen en het vertelt ze hoe ze moeten werken om de doelstellingen te halen.
Mensen houden er van om andere te vertellen over brands, merken of bedrijven die zij leuk vinden. Mensen dragen brands, ze eten brands, ze luisteren brands en ze zijn constant bezig om zich met een brand te associëren en anderen te overtuigen waarom die brands zo goed, mooi, lekker of succesvol zijn!
Als jouw brand consistent en duidelijk is, dan weten jouw klanten waar je voor staat en wat ze kunnen verwachten. Dit maakt het makkelijker om in te spelen op hun behoefte en wensen.
Als je het goed voor elkaar hebt, dan is jouw brand de gevoelsmatige vertaling van de belofte die jij aan je klanten doet.
Dankzij branding is het heel erg duidelijk waar de focus ligt. Al je doelstellingen moeten in lijn liggen met het constant ontwikkelen van je brand waardoor altijd kan toetsen of iets wel of niet past bij je brand.
Misschien wel het belangrijkste, met branding kan je een emotionele band opbouwen met je klant. Een golflengte die je niet bereikt met alleen een logo of een naam. Nee met totale branding creëer je pas een echte connectie met je klanten.
Als je eenmaal een sterk merk hebt staan dan kan je daar op doorbouwen. Je kan veel makkelijker nieuwe producten in de markt zetten, nieuwe klanten of medewerkers werven of je marketing opschalen.
Ben je bezig met het opzetten van een bedrijf of nieuw merk en kan je wel wat hulp gebruiken? Schakel dan onze merk experts in. Liever nog wat meer inspiratie? Lees verder op het Brandio blog.
Als je als grafisch ontwerper of student multimediadesign bijvoorbeeld logo’s ontwerpt, is niet elke laptop even geschi>>