(Thuis) Kantoor inrichten? bespaar € met deze tips

thuiskantoor inrichten

Ben je begonnen met het inrichten van een goede thuiswerkplek of het restylen van het interieur op kantoor? Feit is namelijk dat de toekomst van het kantoor er anders uit gaat zien. De kans is groot dat men meer vanuit huis gaat werken en dat het kantoor meer een plek wordt van flexwerkplekken. Daar kun je aanschuiven wanneer je dat wilt of wanneer er belangrijke meetings gepland staan. Om zo’n werkplek zo efficiënt en goedkoop mogelijk in te richten, is er een aantal tips dat je op kunt volgen.

Kijk en vergelijk: zoek aanbiedingen en koopjes

Een van de gemakkelijkste stappen die je kunt nemen, is het op zoek gaan naar aanbiedingen en koopjes voor kantoormeubilair. Nu we meer vanuit huis werken, is de focus verschoven. We zijn massaal onze werkplek thuis aan het inrichten en daar wordt door winkeliers flink op ingespeeld. Met zo’n groot aanbod mag je zeker de nodige koopjes en deals verwachten voor comfortabele bureaustoelen en fijne tafels en kantoorkasten.

Daarnaast heb je steeds meer platformen waarop je producten, zoals kantoormeubels, kunt vergelijken. Op die manier hoef je niet eerst tientallen webshops af te gaan om passend meubilair te vinden. Het voordeel van dit soort vergelijkingswebsites is dat je op één pagina een compleet aanbod vindt inclusief de prijzen. Kantoormeubilair, zoals bureaus, kasten en stoelen, zijn volgens Bestenu hét item van het moment. Daar vind je een groot assortiment van goedkope kantoormeubels waarbij je direct kunt beginnen met vergelijken.

Kies voor tweedehands kantoormeubilair

Kom je er niet helemaal uit bij nieuw kantoormeubilair of wil je nóg meer geld besparen? Dan is het zeker het geld en je tijd waard om eens te kijken in het assortiment voor tweedehands kantoormeubilair. Het shoppen van tweedehands producten en meubels past helemaal binnen deze duurzame samenleving waarin recyclen centraal staat. Eigenlijk is het gek dat dit niet eerder gebeurde. Het is namelijk zonde om meubels en spullen die nog een prima een tweede of derde ronde mee kunnen bij het grofvuil te gooien.

Dat moeten de vele winkeliers binnen deze opkomende branche ook hebben gedacht. Tegenwoordig vind je namelijk steeds meer webshops die gespecialiseerd zijn in de verkoop van tweedehands kantoormeubilair. Daar vind je vaak volledige sets met meerdere dezelfde tafels en stoelen om zo een stijlvol geheel te kunnen maken. Je bespaart er flink wat geld mee én je helpt een handje aan een beter milieu. Dat geld (en die tijd) kun je beter steken in het maken van een goed ondernemingsplan. Natuurlijk kun je ook de plaatselijke kringloopwinkel in lopen om eens te kijken naar goedkope tafels en stoelen.

Koop refurbished apparatuur voor werk

Nu je toch bezig bent met het denken aan een groenere wereld: heb je al eens van refurbished apparatuur gehoord? Net als kantoormeubelen kun je apparatuur kopen dat tweedehands is. Het verschil met refurbished en standaard tweedehands apparaten is dat refurbished producten niet zomaar tweedehands zijn, maar ook helemaal nagekeken zijn en waar nodig zelfs gerepareerd zijn. Beschik je dus over een refurbished zakelijke telefoon of laptop dan profiteer je van een apparaat dat bijna zo goed als nieuw is. Het grote verschil is dat je er veel minder voor hoeft te betalen.

Dit kan je al tot enkele honderden euro’s per apparaat schelen. Vaak profiteer je wel gewoon van de voordelen van een nieuwe telefoon of laptop. Zo heb je een bepaalde tijd garantie bij de meeste webshops en scoor je andere voordelen zoals gratis verzending en extra korting in de sale. Kijk goed naar de voorwaarden van refurbished producten bij zo’n webshop zodat je voor een kleine prijs gebruik kunt maken van kwalitatieve apparatuur voor je kantoor.

Waar je absoluut niet op moet besparen

Met bovenstaande tips kun je in ieder geval voor een betaalbare basis zorgen in je kantoor. Toch is er één ding waar je eigenlijk echt niet op mag besparen en dat zijn de bureaustoelen waar jij en collega’s of medewerkers op zitten. Denk er maar eens goed over na: wanneer je aan het werk bent, breng je waarschijnlijk de meeste tijd door op een bureaustoel. Het is belangrijk dat je comfortabel zit en dat je geen last krijgt van rugpijn of nekpijn. Dat heeft uiteindelijk namelijk veel invloed op hoe je je lichamelijk en geestelijk voelt.

Daarom is het zeker belangrijk om te investeren in een goede bureaustoel. Let hierbij op de volgende punten:

  • Een goede bureaustoel moet je kunnen verstellen in hoogte.
  • Kijk of je een bureaustoel met of zonder armleuningen wilt.
  • Controleer goed of de stoel qua hoogte past onder je bureau.
  • Heb je een extra kussen nodig ter ondersteuning van je rug of nek?
  • Tot slot: kijk of de stoel past bij de rest van de kantoorinrichting. Dit moet natuurlijk niet, maar is wel extra leuk!
Nog meer lezen?

Een holding BV oprichten: wat zijn de voordelen?

Heb je een grote onderneming en wil je de bedrijfsrisico’s spreiden? Dan kan het verstandig zijn om een holding BV op te richten. Een holding staat hiërarchisch boven een werkmaatschappij of meerdere werkmaatschappijen. Het oprichten van een holding heeft verschillende voordelen, zowel qua risicospreiding als op het gebied van fiscale zaken Wat is een holding...

Lees artikel