Kinderen

Voor hun oogappeltjes willen ouders alleen het allerbeste. Kies een naam die uitstraalt dat jouw product het beste is wat ze kunnen krijgen.

Namen in deze categorie zijn geschikt voor: kinderkleding, kinderspeelgoed, flessen, slabbers, kinderwagens, wiegen, kinderfiets etc.

Kijk ook eens bij ONDERWIJS | DIEREN

Samen een nieuw merk verzinnen?

Neem een merk op maat

Merk op maat

Kinderen

Het belang van een bedrijfsnaam

Het bedenken van een bedrijfsnaam is een uitdaging en misschien nog wel belangrijker dan je denkt. Een bedrijfsnaam is namelijk medebepalend voor het succes van je product. Blijft je bedrijfsnaam niet hangen? Snappen jouw ideale klanten de naam niet? Of hebben ze er zelfs negatieve associaties bij? Dan is de kans klein dat ze je product aan gaan schaffen. Een goede bedrijfsnaam vertelt iets over het product of de dienst die het bedrijf biedt, is onderscheidend, blijft hangen en is positief. Een sterke bedrijfsnaam is de basis van de positionering en de branding van je bedrijf.

Kiezen uit een bedrijfsnamenlijst: een bedrijfsnaam kopen

Lukt het je niet om een originele bedrijfsnaam te bedenken, schakel dan hulp in. Dat kun je doen door een bureau in te zetten, dat samen met jou aan de slag gaat met de branding van je bedrijf. Dat kan een zeer uitgebreid traject zijn, van het bedenken van een bedrijfsnaam tot het ontwikkelen en implementeren van de bijbehorende huisstijl. Zulke projecten kosten veel tijd en geld, wat zeker voor beginnende ondernemers een drempel kan zijn. Er is ook een makkelijkere oplossing: het is mogelijk om een bedrijfsnaam te kopen. Je kiest bij Brandio bijvoorbeeld uit een lijst van tweehonderd bedrijfsnamen, compleet met logo en domeinnaam. Een snelle en effectieve manier om een bedrijfsnaam te kiezen die naadloos bij je aanbod past.

Goede bedrijfsnamen kiezen: houd hier rekening mee

Bij het kiezen van goede namen voor bedrijven is het belangrijk om een aantal namen voor bedrijf tips van Brandio in je achterhoofd te houden:

Kies een bedrijfsnaam die opvalt

Er is in elke branche enorm veel aanbod. Als nieuwe speler moet je dan ook opvallen en zorgen dat je je onderscheidt van je concurrentie. Kies daarom voor een goede bedrijfsnaam die duidelijk anders is dan anders. Sla alleen niet door in woordgrapjes of onlogische spellingswijzen, maar houd het simpel. Het heeft geen zin om een naam te gebruiken die mensen niet kunnen spellen of snel weer vergeten. Ook geen goed idee: je eigen naam gebruiken als bedrijfsnaam. Je weet niet of je je naam altijd aan je bedrijf wilt blijven verbinden, of dat je bedrijf uiteindelijk zoveel groeit dat je eigen naam te beperkend is.

Zorg dat je bedrijfsnaam makkelijk te onthouden is

Een goede bedrijfsnaam is een naam die blijft hangen. Probeer een concrete, makkelijk te onthouden merknaam te bedenken die je doelgroep aanspreekt. Je kunt kiezen voor fantasienamen, maar ook aan namen die een bepaalde associatie met je merk oproepen. Een goed voorbeeld is Nike, vernoemd naar de Griekse godin van de overwinning.

Originele bedrijfsnamen bedenken

Het is heel belangrijk om een originele bedrijfsnaam te bedenken. Voorkom dat je naam lijkt op wat al bestaat. Dat is misleidend en veroorzaakt verwarring bij je doelgroep. Het kan je bovendien problemen opleveren met het bedrijf dat een gelijksoortige naam voert en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Vertel niet precies wat je doet

Het is verleidelijk om te kiezen voor een bedrijfsnaam die beschrijft wat je bedrijf doet. Maar een beschrijvende naam is helaas geen goede bedrijfsnaam. Neem bijvoorbeeld de naam ‘de beste boekhouder’. Zo’n beschrijvende naam is te algemeen, niet onderscheidend en kun je niet registeren. Je beperkt jezelf bovendien te veel, want als je andere diensten gaat aanbieden, klopt je naam niet meer. Toekomstbestendigheid is belangrijk bij het kiezen van originele bedrijfsnamen. Verwerk er geen hippe modewoorden of jaartallen in en houd de deur open voor andere diensten en producten.

Originele bedrijfsnamen checken: bestaat de naam al?

Heb je eindelijk een goede bedrijfsnaam bedacht, die zeker aanslaat bij je potentiële klanten? Check dan meteen of je naam al bestaat, om problemen met concurrenten te voorkomen. Dat kan makkelijk via het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Voer daarnaast een check uit via het Benelux Bureau voor het Intellectuele Eigendom. Je kunt ook een merkenbureau inschakelen, dat checkt of er bestaande merknamen zijn die te veel op jouw naam lijken. Zijn er geen problemen geconstateerd, schrijf je dan snel in bij KVK, zodat je bedrijfsnaam officieel vastligt.